Dette er tekstversionen af Ønsker du at klage eller søge erstatning?
Klik her for at komme til den grafiske version af Ønsker du at klage eller søge erstatning?

Forside - Om sitet - Læs op - Sitemap


Ønsker du at klage eller søge erstatning?


Ønsker du at klage over din behandling eller dine oplevelser på Sygehus Sønderjylland, kan det være en god ide at rådføre sig med og få hjælp ved Patientvejlederen i Region Syddanmark, inden du påbegynder en eventuel klage http://www.regionsyddanmark.dk/webmasterhandicap.asp?id=406195

 

Er du ikke tilfreds med dit forløb, så henvend dig i første omgang til afdeligens personale eller ledelse, så I kan forsøge at løse problemet sammen. Du finder en oversigt over alle sygehusets klinikker på denne side: http://www.sygehussonderjylland.dk/webmasterhandicap.asp?id=333059

 

Du kan også kontakte Styrelsen for Patientsikkerhed som behandler:

 

eller rettighedsklager fx:

 

Du kan læse mere om behandlingsklager og rettighedsklager  Styrelsen for Patientsikkerhed

 

Sygehusets ledelse behandler klager vedr.:

 

du kan skrive en mail til dem via sygehusets e-postkasse: shs.kontakt@rsyd.dk

Benyt evt. dette  "Hjælpeskema til klagen":



Dokument
  1. Klik på ikonet og åbn skemaet. 
  2. Gem skemaet på din egen computer, inden du skriver i det.
  3. Udfyld skemaet og gem det på din computer
  4. Vedhæft det udfyldte skema din mail til sygehuset. 

 

Erstatning

Har du fået en skade i forbindelse med din undersøgelse eller behandling, kan du søge erstatning via Patienterstatningen. Patienterstatningen behandler også lægemiddelskader.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Patienterstatningens pjece "Har du fået en behandlings- eller lægemiddelskade? - Så har du måske ret til erstatning",

 




Region Syddanmark - Email: kontakt@regionsyddanmark.dk