Dette er tekstversionen af Webmail - Sådan får du adgang
Klik her for at komme til den grafiske version af Webmail - Sådan får du adgang

Forside - Læs op - Sitemap


Webmail - Sådan får du adgang


Med webmail kan du få adgang til din Outlook-postkasse via internettet - ligegyldigt, hvor du befinder dig og fra en hvilken som helst PC, tablet eller mobiltelefon.

Hvis du ønsker at tilgå webmail uden for regionens netværk, skal du ud over dit AD-brugernavn og din AD-kode også bruge en SMS-kode. For at få den tilsendt, er det nødvendigt at du har brugeradgang til webmail, hvilket betyder, at Region Syddanmark har registreret dit mobilnummer - enten til en arbejdsmobil eller en privat mobil.

Hvis du ikke får tilsendt en SMS, når du forsøger at logge dig ind i webmail, skal du bestille adgang ved at sende en anmodning om ekstra it-adgange via bestillingsformularen på sygehusets intranet.

Gå til bestillingsformularen på intranettet og send anmodning til IT om adgang til webmail

Du får besked via mail, når din adgang er klar.

Sådan gør du:

  1. Åbn en browser (fx Internet Edge, Google Chrome eller Safari).

  2. Skriv https://webmail.rsyd.dk i adresselinjen (eller klik på dette link). 

  3. Indtast dit AD-brugernavn (Brugernavn)

  4. Indtast din AD-kode (Password)

  5. Tryk herefter på ”Log på”.

  6. Indtast den kode du modtager på SMS (Enter PASSODE)

  7. Klik på "Submit"

 Du har nu adgang til din Outlook postkasse, herunder adgang til dine mapper, sendte mails, din kalender, m.v.

Har du brug for hjælp?

Du kan få hjæp til brugen af webmail ved at kontakte IT-supporten på tlf. (799) 70 300





Region Syddanmark - Email: kontakt@regionsyddanmark.dk