Deltag i videosamtale via Mit Sygehus

Nogle afdelinger på Sygehus Sønderjylland tilbyder patienterne at afholde videosamtale/videokonsultation via Mit Sygehus i stedet for et ambulant besøg på sygehuset.

Når patienter bliver tilbudt en videosamtale (videokonsultation) via Mit Sygehus, betyder det at samtalen foregår enten via en computer eller tablet fra dit eget hjem.

Det vil altid være aftalt på forhånd, om en ambulant konsultation skal foregå på video eller ved fremmøde. Det vil også fremgå af din indkaldelse til sygehuset.

Hvis afdelingen vurderer, at dit ambulante besøg på sygehuset kan erstattes med en videosamtale, er det eneste, der kræves af dig som patient, at du har hentet app´en Mit Sygehus og er logget på - alternativt at du er logget på Mit Sygehus på en computer via adressen https://mit.rsyd.dk

NB! Husk hvis du anvender computer skal du også have installeret kamera og mikrofon.

Under ”Min konto” kan du vælge punktet ”Test af video” for at teste, om lyd og billede på din enhed er egnet til video.

Vejledninger

Se hvordan du gør, og hvordan du skal forholde dig i forbindelse med en videosamtale i nedenstående vejledninger.